Venovať sa ashtanga joge v tehotenstve je možné, ale je pri tom dôležité, či sa venuješ praxi na pravidelne aj pred otehotnením alebo chceš s jogou v tehotenstve začať.


SOM TEHOTNÁ A CHCEM ZAČAŤ S JOGOU

Ak je toto tvoj prípad, žiaľ, miesto ashtanga jogy ti odporúčam hodiny gravid jogy alebo skúsiť iné cvičenia pre tehotné. Ashtanga nie je vhodná a určite s ňou netreba začínať práve v tomto období. Po nejakom čase po pôrode si samozrejme srdečne vítaná na podložke.


SOM TEHOTNÁ ASHTANGISTKA

Pokiaľ si sa venovala praxi na viacmenej dennej báze pred otehotnením, podľa viacerých zdrojov je v poriadku v praxi ďalej pokračovať. Je ale dobré sa o zmenách (a to hneď od začiatku) podeliť s učiteľom a prejsť si základné princípy praktizovania ashtangy v tomto období. Prvý trimester vedia nevoľnosti negatívne ovplyvniť prax a s rastúcim bruškom sa prax modifikuje, niektoré pozície sa nahrádzajú či vynechávajú. Tehotná žena má na podložke dovolené všetko – odbiehať, piť, modifikovať či vynechávať asany a pod. Je tiež samozrejme úplne v poriadku nejaký čas prax nemať. Tento text samozrejme nemá byť návod na prax, chcem len pripomenúť, že je dôležité sa s touto krásnou novinkou s učiteľom podeliť. Diskrétnosť je samozrejme zaručená.

Všetkým tehuľkám prajem krásny priebeh tehotenstva a nech vám joga toto obodobie spríjemňuje (nie naopak).